Møteprogram våren 2015

Møteprogram våren 2015

04. februar

Dagens skole. Hvordan kan vi skape økt læringstrykk?

08. april

Flink pike

Fra suksess til depresjon og veien tilbake.

27. mai

Klær skaper folk - myte eller fakta?

Årsmøte før medlemsmøtet (kl 18.00)

Onsdag 04. februar kl 19.00

Dagens skole

Karl-Erik Kval setter søkelyset på dagens skole hvor elevene har fått for stor frihet til å ødelegge sin egen skolegang. Det kan virke som om skolens fremste oppdrag begrenses til at flest mulig skal fullføre.

OM INNLEDER:

Karl-Eirik Kval er lektor og cand. polit. Med hovedfag i statsvitenskap fra UiO. Kval un-derviser i samfunnsfag og matematikk i videregå-ende skole. Han har bakgrunn som journalist og har forsket på innvandrere og valgdeltakelse (In-stitutt for samfunnsforskning.) Har gjennom mange år deltatt i den offentlige debatten om norsk skole. Forfatter av «Det store Skole-sviket».

OM INNLEDERE:

Solveig Melkeraaen ble uteksaminert fra dokumentarlinjen ved Høgskolen i Lillehammer (2004). Hun har regissert en rekke prisbelønte dokumentarfilmer og har i tillegg regissert kort- og novellefilmer. Filmene hennes er vist på en rekke nasjonale og internasjonale filmfestivaler. Hennes siste film, «Flink pike» fra 2014, er en personlig dokumentar produsert av Ingvil Giske. Giske lanserer i 2015 en kino-dokumentar om Kaizers Orchestra («Den tilfeldige rocke-stjernen»).

Onsdag 08. april kl 19.00

Flink pike

Solveig Melkeraaen og Ingvil Giske samtaler om å være vellykket og ressurssterk for deretter å sitte med diagnosen "alvorlig depresjon". Veien tilbake går gjennom elektrosjokkbehandling.

Utdrag av filmen "Flink pike" vil bli vist.

Onsdag 27. mai kl 19.00

Klær skaper folk

Cecilie Juvodden vil formidle hvordan bekledning og kroppsspråk vil påvirke mottakeren.

OM INNLEDER:

Cecilie Juvodden er for tiden kommunikasjonsrådgiver for partilederen i Høyres Hovedorganisasjon. Hun har lang erfaring innen mote, styling, makeup og som veske- og smykke designer. Har designet egen veskekolleksjon. Etablerte Maggie Wonka i 2004. Var daglig leder og designansvarlig.

Kr 100,- for medlemmer, kr 150,- for gjester.